tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 To nie jest taka prosta sprawa - porównywanie - komentarz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: beebas 12.08.2009 13:38

To nie jest taka prosta sprawa - porównywanie wyłącznie ceny do pojemności, mocy itd. jest nie do końca słuszne. Bo to trochę tak jak z tłumaczeniem - czemu 600 skoro 1000 jest niewiele droższe :-) Na tego typu moto trzeba patrzeć trochę inaczej. Po pierwsze VTR250 jest mniejsze, lżejsze i o mniejszej mocy od dowolnej 600 - a co za tym idzie dla mniejszych (niższych) osób o mniejszej wadze (np. większość dziewczyn i część młodziaków) a także osób początkujących (brak doświadczenia, umiejętności, podatność na "omsknięcia manetki") VTR250 jest dużo poręczniejsza, łatwiejsza w obsłudze i bezpieczniejsza niż Gladius lub dowolna "niewiele droższa" 600. Tutaj warto zwrócić uwagę na to dlaczego VTR250 jest tak bardzo popularne i lubiane przez japończyków :-) Po drugie - dla osoby która chce kupić swoje pierwsze (poważne) moto, VTR250 jest doskonałym wyborem zarówn z powodów wymienionych powyżej jak też i dlatego, że każdy 1000 zł mniej to lepszy i bezpieczniejszy kask, albo porządne buty, kurtka, spodnie i/lub rękawiczki. VTR250 raczej z założenia będzie kolejnym etapem w doskonaleniu umiejętności i rozpoznaniu swoich preferencji przed zakupem "docelowego" wozidełka :-) Po trzecie - porówniania: Waga - VTR250 = 161 kg, Gladius = 202 kg - to o ok, 25% więcej. Powiedz dziewczynie, która waży 50 kg, że przytycie o prawie 13 kg to mały pikuś. Albo facetowi ważącemu 75 kg, że przytyje o ok 19 kg :-) Wysokość siodła - VTR250 = 775 mm, Gladius = 785 mm - niby niewiele, raptem 10 cm. Jednak podnieś sobie siodełko w rowerze o 10 cm to zrozumiesz czym jest ta niewielka różnica dla osoby mającej 165 cm wzrostu lub niewiele więcej :-) To jest jak podparcie cała stopą w porównania do ledwo sięgania końcami palców. Wiem, że dziewczyny na kursie miały z tym niezłe problemy. Małych facetów nie zauważyłem ale śmiem twierdzić, że w tym wypadku problem byłby ten sam. Moc - VTR250 = 29.9 KM, Gladius = 72 KM - to prawie o 141% więcej!. Moment - VTR250 = 22 Nm, Gladius = 64 Nm - to o 191% więcej! W porównaniu moc/kg - VTR250 = 18.57 KM/100 kg, Gladius = 35.64 KM/100 kg - to o prawie 92% więcej. Moment/kg - VTR250 = 13.66 Nm/100 kg, Gladius = 31.68 Nm/100 kg - to o 132% więcej! Czy muszę wyjaśniać co to oznacza dla mniejszych, słabszych i niedoświadczonych osób? Jeśli byłbym rozsądnym rodzicem i świeżo po zdaniu prawka miał pomóc kupować dziecku jego pierwsze moto to zdecydowanie wolałbym VTR250 przynajmniej na początek dopóki nie będzie bardziej doświadczonym motocyklistą. I na koniec - cena - VTR250 = 19900 zł, Gladius = 26200 zł - to prawie 32% więcej. Coś co jest droższe o ponad 30% to chyba jest jednak sporo droższe a nie niewiele droższe, nierawdaż? Poza tym różnica 6300 zł to możliwość zakupu pełnego i bezpiecznego rynsztunku znanych i renomowanych firm plus parę dodatkowych tankowań :-) Dla tych dla których każdy grosz się liczy to nawet spalanie o 1-1,5 l.100 km mniejsze niż nawet w najbardziej oszczędnej 600-ce jest bardzo istotne :-) Podsumowując - VTR250 to nie motor dla każdego jednak myślę, że może znaleźć w Europie spore grono klientów chętnych do zakupu i zadowolonych z używania tego motocykla. Zarówno jeśi chodzi o nowe egzemplarze jak i te używane (jak się już pojawią). Na dowód mogę podać tak bardzo popularną kiedyś i nadal chętnie kupowaną w obrocie wtórnym Hondę CB500, która nawet jako nowa nie była czymś nadzwyczajnym a jednak zawładneła sercami setek tysięcy (jeśli nie milionów, wliczając w to obrót wtórny) klientów :-)

Odpowiedz
Autor: beebas 12.08.2009 23:44

Nie wiem za ile "można kupić" Gladiusa a za ile VTR250 - ceny wziąłem ze stron internetowych suzuki.pl i honda.pl - tam jest odpowiednio 26200 i 19900. Nawet jeśli różnica między jednym a drugim wynosi 3300 to też można za to kupić niezłe uzbrojenie dla młodego/małego motocyklisty/motocyklistki. Nie bierz do porównań samochodów za 100000 bo to nie ta liga. Motocykle VTR250 i Gladius w świecie jednośladów są raczej z niższej grupy cenowej niż w świecie czterokółek samochody za 100000. Samochód za 103 000 jest o 3% droższy a nie o 14% więc znowu porównanie nie do końca trafne. Gdyby Gladius był o 3% droższy od VTR-a to powinien kosztować ok 20500 - a tyle nie kosztuje :-) A tak przy okazji to wg moich wyliczeń pomiędzy 19900 a 23200 jest 16.58% więcej ale rozumiem, że Ty liczysz o ile VTR jest tańszy od Gladiusa (ale jednocześnie piszesz o ile jest droższy), traktujesz w drugą stronę czyli, że VTR250 jest o 14% tańszy od Gladiusa. Uwierz mi - dla kogoś kto kupuje samochod za 100 000 - 14 000 więcej STANOWI istotną różnicę a jeśli nie stanowi to nie kupuje takiego za 100 000 tylko droższy :-) Mi nie o to chodzi czy 19900 to za drogo czy nie za drogo - chodzi o to jak ktoś chce kupić motocykl, który mu pasuje pod wieloma względami (które to wyjaśniałem w poprzednim wpisie) to wybierze jednak "nieco tańszą" 250 niż "nieco droższą" 600. Pisząc o CBR 125 za 10000 rozumiem, że miałeś na myśli CBF 125 za 9900 a nie CBR 125 R za 13900 (z 2008 - 11900). Tak na prawdę nie znam powodów dla których Honda wyceniła VTR250 na 19900 a CBF 125 na 9900 ale nie sądzę, żeby to było na zasadzie "bo tak". A tak przy okazji w skuterach różnice w cenie pomiędzy 125 cm a ok 250 cm są mniej więcej podobne i to zarówno u Suzuki jak i Hondy więc coś w tym musi być.

Odpowiedz
Autor: Realista, początkujący motocyklista 13.08.2009 11:51

Zakładam, że jeśli ktoś chce kupić motocykl to najczęściej szuka w kilku miejscach i wybiera tam, gdzie jest taniej (chyba że wiąże się to np. z brakiem gwarancji :). VTR kosztuje w salonie 19 900 i nie da się znaleźć taniej, natomiast Gladius w salonie 26 200, a u sprzedawcy w Łomiankach 23 246 (są i miejsca, gdzie można kupić za 27900, może dają skarpetki torowe gratis :). Wziąłem pod uwagę najniższe ceny w sklepach. Porównanie do samochodów za 100 tys. zł miało służyć tylko w jednym celu - żeby pokazać, że różnica w cenie 3300 zł sama w sobie nie powinna decydować o kupnie i że należy raczej brać pod uwagę różnice procentowe, np. 20 vs 24 lub 100 vs 120 tys zł (20% więcej). Co do tego, że VTR ma niezłe parametry i wielu chętnie by nim jeździło (nie tylko początkujący i kobiety) to się chyba zgadzamy. Mi chodzi tylko o zbyt wysoka cenę. Weźmy pod uwagę: CBF 125 (125 cm, 11.3 KM, 11.2 Nm, 128 kg z płynami, 9900 zł) VTR 250 (250 cm, 29.9 KM, 22.0 Nm, 161 kg z plynami, 19900 zł) Gladius (645 cm, 72.0 KM, 64.0 Nm, 202 kg (bez ABS), 23246 zł) CBF wziąłem do porównania, bo nie znam współczesnego, sprzedawanego w Polsce V-twina 125 cm :) Wiem oczywiście,że moc i moment rozkłada się w silnikach rzędowych inaczej niż w widlastych, ale muszę wziąć jakieś dane do porównania. VTR jest praktycznie 2 razy droższa od CBF. Może i słusznie, skoro ma 2 x większą pojemność, prawie 2 x większy moment i 2.65 x większą moc. Ale Gladius ma z kolei 2.58 x większą pojemność, co przekłada się na 2.41 x większą moc i 2.91 x większy moment, choć niestety jest 1.25 x cięższy. Nie jest natomiast od VTR droższy 2 x ani 3 x, lecz 1.17 x. Dlatego uważam, że VTR jest niewłaściwie wypośrodkowany cenowo, chociażby w odniesieniu do CBF i Gladiusa. Moim zdaniem, powinien kosztować najwyżej z 15 tys. (u dealera niech sobie stoi za wyższą cenę). Powinien wtedy iść jak ciepłe bułeczki, a obawiam się, że po 20 tys. nie będzie schodził. Wydaje mi się, że mało kto pomyśli: "Różnica w cenie niewielka, a w mocy, momencie, brzmieniu itd b. duża. Ale na Gladiusie mogę sobie zrobić krzywdę. Biorę VTR." Pozdrawiam

Odpowiedz

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę